Wprowadzono kolejne usprawnienie obsługi klientów w ZUS. Część zaświadczeń, takich jak potwierdzenie niezalegania w opłacaniu składek, są co do zasady wydawane od ręki.
Aby je otrzymać od niedawna nie trzeba nawet składać pisemnego wniosku - wystarczy ustnie poinformować pracownika ZUS o sprawie, z którą przyszliśmy do placówki.
ZUS nieustannie pracuje nad podwyższaniem jakości świadczonych usług. Nie jest to pusty frazes, ponieważ wiąże się z ciągłym doskonaleniem obsługi klientów. W ubiegłym roku wydłużono czas pracy placówek ZUS, które są teraz otwarte w poniedziałki do 18.00. Trwają też zaawansowane prace nad upraszczaniem wniosków i formularzy, które umożliwią klientom ZUS szybkie, łatwe i prawidłowe sporządzenie odpowiednich dokumentów. To jednak nie wszystko – od niedawna nie trzeba już wypełniać wniosków o wydanie niektórych zaświadczeń. Na podstawie naszych ustnych informacji pracownik ZUS sam naniesie dane w odpowiedniej aplikacji.
- Takie rozwiązanie to ukłon w stronę klientów ZUS-u. Na ich życzenie przyjęliśmy taką formę obsługi zaświadczeń min. zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek. I to się sprawdza. Są jednak przypadki, w których musimy przeprowadzić postępowanie wyjaśniające, wtedy zaświadczenie zostanie wydane przez Wydział Rozliczeń Kont Płatników Składek - informuje Krzysztof Saczka, dyrektor nowosądeckiego Oddziału ZUS.
reklama
reklama