2020.09.25 16:57 / news / czytano 1902 / opinie 0
Marzy Ci się kariera w branży gastronomicznej? Zapewne zdajesz sobie sprawę, z jakimi kosztami wiąże się otwarcie i prowadzenie lokalu w centrum miasta.
Nie każdy dysponuje tak dużym kapitałem. Złotym środkiem może okazać się dla Ciebie wynajem lub zakup przyczepy gastronomicznej. Twój prywatny lokal gastronomiczny na kółkach. Przeczytaj, czy taki biznes jest w ogóle opłacalny i jakie są jego największe zalety.
Niskie koszty otwarcia biznesu
Zakup lub wynajem przyczepy gastronomicznej to oczywiście pewien wydatek, który z pewnością obciąży Twój budżet. Będzie on jednak nieporównywalnie niższy aniżeli inwestycja w stacjonarny lokal gastronomiczny. Pamiętaj, że czynsze w popularnych lokalizacjach mogą przyprawić o zawrót głowy. Drugą kwestią są koszty, jakie musisz ponieść na wyposażenie lokalu. Inwestując w przyczepę gastronomiczną, otrzymujesz pojazd, który jest już przygotowany do pracy.
Zróżnicowany profil działalności
Większości osób przyczepa gastronomiczna kojarzy się tylko z food truckiem sprzedającym hamburgery i zapiekanki. Tymczasem oferta firm, które zajmują się sprzedażą i wynajmem przyczep, jest naprawdę zróżnicowana. Możesz na przykład zdecydować się na standardową przyczepę gastronomiczną, która występuje w kilku wersjach wyposażenia. Dzięki temu wybierasz, czy będziesz sprzedawał lody, naleśniki czy jedzenie z grilla. A to tak naprawdę tylko jedna z wielu możliwości. W ofertach firm zajmujących się sprzedażą przyczep gastronomicznych dostępne są także klasyczne food trucki, zabudowy na pojazdach, stoiska czy wózki i rowery. To Ty decydujesz jaki biznes prowadzisz i pod tym kątem wybierasz odpowiedni „lokal na kółkach”.
Duża mobilność
Niewątpliwą zaletą przyczep gastronomicznych i food trucków jest ich mobilność. Dzięki temu nie jesteś przywiązany do jednej lokalizacji. Ma to swoje niepodważalne atuty. Przede wszystkim przemieszczając się, zwiększasz liczbę potencjalnych klientów, którzy mogą skorzystać z Twojej oferty. W przypadku lokalu stacjonarnego nie jesteś w stanie przeprowadzić aż takiej ekspansji. Mobilność sprawia, że możesz utrzymać zainteresowanie swoim food truckiem na wysokim poziomie. Codziennie jesteś w innym miejscu i tym samym przyciągasz nowe grupy klientów. Obawiasz się, że przez to nie będziesz w stanie zbudować społeczności stałych klientów? Rozwój mediów społecznościowych sprawił, że aktualnie możesz szybko i skutecznie komunikować swoim klientom obecność w danej lokalizacji. Pojawiając się cyklicznie w określonych miejscach, z pewnością zbudujesz grono stałych „odbiorców”.
Duża popularność
Przyczepy gastronomiczne, food trucki oraz wszelkie mobilne stoiska gastronomiczne cieszą się stale rosnącą popularnością. Prowadząc food trucka, możesz z łatwością dotrzeć do wielu młodych klientów, którzy w sposób naturalny pomogą Ci wypromować Twój biznes. Tu znowu kłania się wielka moc mediów społecznościowych. Food truck daje Ci olbrzymie możliwości reklamy. Przecież sam pojazd pełni rolę mobilnego banera reklamowego.
Czy prowadzenie food trucka to dobry biznes? Oczywiście, że tak. Pamiętaj jednak, że najpierw musisz stworzyć klarowną strategię dla swojego lokalu na kółkach oraz kupić odpowiednią przyczepę gastronomiczną. Ich duży wybór oferuje BM Grupa. Konkretne modele przyczep możesz przejrzeć na stronie bmgrupa.pl.