22 kwietnia kolejna edycja Biegów w Szczawnicy

Fot. Janusz Wojtarowicz 2017.04.13 16:01 / news / czytano 5619 / opinie 0

Piąta edycja biegów rozpocznie się w Szczawnicy 22 kwietnia br., na jednym z czterech dystansów Hardy Rolling - 6 km, Chyża Durbaszka - 20 km, Wielka Prehyba - 43 km, Niepokorny Mnich - 96 km wystartują biegacze z całej Polski. Biuro Zawodów zlokalizowane będzie w Dworku Gościnnym (ul. Park Górny 7).

HARDY ROLLING - Miejsce startu: przy Karczmie u Polowacy, ul. Nad Grajcarkiem 5, godz. 12.00, Limit czasu: 3 h; Opis trasy: Bieg anglosaski na dystansie 6 km o dodatnim przewyższeniu wynoszącym 350 m. Trasa startuje z promenady nad Grajcarkiem i prowadzi w stronę stoku narciarskiego, popularnej „dwójki”. Dwójką pod górę aż do Szafranówki i dalej w dół niebieskim szlakiem aż do rozwidlenia z drogą wchodzącą z prawej strony. Droga od pewnego momentu staje się wąwozem i wyprowadza zawodników z powrotem na promenadę, gdzie znajduje się meta.

CHYŻA DURBASZKA - Start: Rynek w Jaworkach (zmiana w stosunku do poprzedniej edycji!), 22 kwietnia 2017, godzina 10:40 Meta: Szczawnica, przy Karczmie u Polowacy, Limit czasu: 5 godzin;

Opis trasy: Trasa biegu prowadzi przez Rezerwat przyrody Biała Woda, ścieżką wzdłuż potoku mijając po drodze górujące nad doliną skały wapienne i bloki skalne. Żółtym szlakiem wybiegamy na grań na przełęczy Rozdziele. Stąd poruszamy się dalej szlakiem niebieskim (tak samo jak Wielka Prehyba). Szlak prowadzi granią Małych Pienin, z której roztaczają się piękne widoki na Beskid Sądecki, Słowację, a przy dobrej widoczności również na Tatry. Na 12 kilometrze zbiegamy na chwilę ze szlaku do schroniska pod Durbaszką (punkt żywieniowy) i za chwilę wracamy znowu na grań, którą poruszamy się aż do Szafranówki. Kilkaset metrów za Szafranówką skręcamy ze szlaku niebieskiego w prawo i niewielkim wąwozem zbiegamy do deptaka nad Grajcarkiem.

1. Schronisko pod Durbaszką, 11,5 km

WIELKA PREHYBA - Start: Szczawnica, przy Karczmie u Polowacy, 22 kwietnia 2017, godzina: 9:00, Limit czasu: 10 godzin;

Opis trasy: „Maraton” startuje z promenady nad Grajcarkiem w Szczawnicy. Trasa prowadzi najpierw żółtym szlakiem w stronę Dzwonkówki, przy której zmieniamy szlak na czerwony i tym szlakiem kierujemy się w kierunku Hali Przechyba, gdzie znajduje się pierwszy punkt żywieniowy. Dalej biegniemy przez Radziejową, mijamy Wielkiego Rogacza i docieramy do drugiego punktu żywieniowego zlokalizowanego przy Bacówce na Obidzy. Wracamy na Przełęcz Gromadzką i kierujemy się w stronę Małych Pienin, kawałek za Wysoką należy skręcić z grani do schroniska pod Durbaszką, gdzie jest trzeci punkt żywieniowy. Ze schroniska większość dystansu to już niemal płaskie polany i pojedyncze aczkolwiek strome szczyty. Za Szafranówką skręcamy w drogę poza szlakiem, która przez wąwóz wyprowadza nas z powrotem na promenadę nad Grajcarkiem.

Punkty żywieniowe:
1. Hala Przechyba, ok. 13,5 km.
2. Bacówka na Obidzy, ok. 23,5 km.
3. Schronisko Durbaszka, ok. 33,5 km.

NIEPOKORNY MNICH - MISTRZOSTWA POLSKI W ULTRADYSTANSOWYM BIEGU GÓRSKIMStart: Szczawnica, przy Karczmie u Polowacy, 22 kwietnia 2017 – godzina: 3:00, Limit czasu: 17;

Opis trasy:
Głównym założeniem tej trasy jest pokazanie mniej uczęszczanych szlaków pogranicza polsko-słowackiego w okolicach Szczawnicy. Trasa rozpoczyna się w ten sam sposób, co Wielka Prehyba, czyli prowadzi żółtym szlakiem w stronę Dzwonkówki i dalej czerwonym do schroniska na Przechybie (pierwszy punkt żywieniowy). Około 1 km za schroniskiem skręcamy na niebieski szlak prowadzący do drugiego punktu żywieniowego w Rytrze. Z Rytra trasa prowadzi czerwonym szlakiem na Niemcową, gdzie skręcamy na żółty, a dalej na kuriersko-przerzutowy szlak oznaczony białą i niebieską kreską, zbiegamy do Kosarzysk, przecinamy drogę asfaltową i poruszamy się dalej szlakiem kuriersko-przerzutowym aż do grani do szlaku zielonego i przez Eliaszówkę dobiegamy do trzeciego punktu żywieniowego i jednocześnie przepaku zlokalizowanego w Bacówce na Obidzy. Stąd trasa prowadzi niebieskim szlakiem w stronę Małych Pienin, kawałek przed Wysoką zmieniamy szlak na zielony i skręcamy w lewo na Słowację. Przecinamy drogę asfaltową i zielonym szlakiem dobiegamy do miejscowości Wyżne Rużbachy, gdzie znajduje się czwarty punkt żywieniowy. Z Wyżnych Rużbachów trasa prowadzi żółtym, a później niebieskim i zielonym szlakiem przez Veterny Vrch, gdzie na szczycie zmieniamy szlak na czerwony, zbiegamy do Vielkiego Lipnika, znowu przecinamy asfalt. Czerwony szlak doprowadza nas przez Lesnickie Sedlo (piąty punkt żywieniowy) do Czerwonego Klasztoru, który mijamy i pędzimy wzdłuż Dunajca prawie płaską ścieżką do Szczawnicy, gdzie znajduje się tak długo wyczekiwana meta.

Punkty żywieniowe:
1. Schronisko na Przechybie, ok. 13,5 km.
2. Hotel Perła Południa w Rytrze, ok. 22,5 km.
3. Bacówka na Obidzy, ok. 44,3 km – przepak – każdy zawodnik może korzystać w tym miejscu z wcześniej zdeponowanego sprzętu (depozyty przyjmujemy na starcie).
4. Wyżne Rużbachy Kupele, ok. 64,7 km.
5. Lesnickie Sedlo, ok. 79,1 km.

Limity na trasie:
1. Bacówka na Obidzy – 11:30 (8,5 h)
2. Wyżne Rużbachy – 15:00 (12 h)
3. Lesnicke Sedlo – 17:30 (14,5 h)

WIĘCEJ TUTAJ

Autor: Oprac.red.
Zdjęcia: Janusz Wojtarowicz
Dodaj do:

reklama

Nasi Partnerzy
Gmina Ochotnica Dolna Zwizek Podhalan w Polsce Miejski Ośrodek Kultury w Szczawnicy Moutain Touch Poxitel
Polecane serwisy turystyczne
Pieniny Szczawnica Czorsztyn
Misja Pienińskiego Portalu Informacyjnego Pieninyinfo.pl;
Wspieranie turystyki, biznesu, edukacji, przedsięwzięć o charakterze sportowym, kulturalnym, prospołecznym, proekologicznym oraz podnoszenie poziomu i jakości wewnętrznej współpracy społeczności Pienin i najbliższych okolic.