Dworek Gościnny - miejsce dla ludzi z pasją

Fot. Janusz Wojtarowicz 2015.01.11 13:25 / news / czytano 7687 / opinie 3

Grupa Thermaleo zaprezentowała swoją wizję wykorzystania Dworku Gościnnego zapraszając jednocześnie do wspólnej pracy nad rozwojem Szczawnicy społeczność lokalną.

Około dwustu zaproszonych gości miało okazję w miniony piątek zapoznać się z planami Thermaleo Sp. z o.o. i Uzdrowiska Szczawnica S.A. na najbliższe lata. Zaprezentowano także dotychczasowe osiągnięcia spółek inwestujących nieprzerwanie od 2005 roku w rozwój szczawnickiej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej i uzdrowiskowej. Do Dworku Gościnnego przybyli przedstawiciele władz samorządowych, biznesu, kultury, organizacji ratowniczych, mediów oraz licznych stowarzyszeń działających w naszym regionie. 

Spotkanie rozpoczęli od przywitania Helena i Nicolas Mańkowscy, krótko przedstawili ideę jaka przyświeca ich rodzinie, cel spotkania oraz wyrazili nadzieję na wspólną pracę środowisk lokalnych nad dalszym rozwojem Szczawnicy: - Idea funkcjonowania Grupy Thermaleo i Uzdrowiska Szczawnica to nie tylko nowe budynki, to też idea pielęgnowania historii i tradycji - mówił Nicolas Mańkowski.
 
Dyrektor Dworku Gościnnego Agnieszka Pietruszka zaprezentowała na scenie kadrę menadżerską i kilku pracowników, którzy na co dzień pracują nad tym, aby wszystko funkcjonowało prawidłowo, zgodnie z wyznaczonymi standardami. Następnie goście obejrzeli film o historii Dworku Gościnnego - Kursalonu, zaczynającą się od jego budowy, poprzez lata świetności w pierwszej połowie XX. wieku, pożaru w 1962 roku, planach odbudowy oraz samej odbudowie i ponownym otwarciu obiektu w 2011 roku przez spadkobierców Adama hr. Stanickiego. Materiał kończy się słowami Andrzeja Mańkowskiego, zachęcającymi do odkrycia potencjału obiektu: - Chciałbym, aby goście Dworku i mieszkańcy Szczawnicy w pełni korzystali z możliwości i atrakcji nowego centrum kulturalnego. Wierzę, że w tej niepowtarzalnej scenerii każdy odnajdzie czar minionej epoki i wytchnienie od codzienności.
 
Dr Weronika Świerczyńska-Głownia odpowiedzialna za marketing i komunikację społeczną opowiedziała o wspólnych sukcesach Grupy Thermaleo, zespołu pracowników i wszystkich współpracujących podmiotów. Podkreśliła, że ideę funkcjonowania Uzdrowiska realizowaną dzisiaj stworzył Adam hr. Stadnicki, który chciał, aby Szczawnica była miejscem do którego przyjeżdżać będą kuracjusze z całej Europy i Polski. Miejsce gdzie każdy znajdzie coś dla siebie, miejsce jedyne, wyjątkowe i zawsze nowoczesne. Tę ideę przerwała II Wojna Światowa i nacjonalizacja jego majątku, a do 2005 roku sytuacja Uzdrowiska pogarszała się z roku na rok. W tymże roku, doszło do rozpoczęcia procesu reprywatyzacji, obwarowanej licznymi warunkami m.in. zainwestowania konkretnych środków finansowych. Spośród wszystkich spadkobierców hrabiego Stadnickiego rozsianych po całym świecie, tylko rodzina Mańkowskich podjęła się wyzwania, które wymagało odwagi i ogromnego nakładu pracy. W ubiegłym roku proces zakończył się, wszystkie warunki i postanowienia umowy zostały zrealizowane. Inwestycje wypełniające postanowienia umowy reprywatyzacyjnej to m.in.; Cafe Helenka, Modrzewie Park Hotel, Plac Dietla, Dworek Gościnny, Muzeum Uzdrowiska, Rozlewnia Wód Mineralnych, Pijalnia Wód Mineralnych, rewitalizacja parków przy współpracy z Urzędem Miasta i Gminy Szczawnica. Świerczyńska-Głownia podkreśliła, że parki będące wizytówkami Szczawnicy, są takie dzięki codziennej pracy ludzi z Zespołu Techniczno-Porządkowego i dodała: - Idea Grupy Thermaleo to nie tylko budowanie nowych obiektów, w których prowadzimy nasze działalności. Szczawnica to przede wszystkim ludzie, którzy w niej mieszkają i ci, którzy do niej przyjeżdżają. To jest serce i sens pomysłów, które motywują nas do pracy. Wymieniła ponadto planowane inwestycje w najbliższym czasie; Zakład Przyrodoleczniczy i Sanatorium Hutnik.
 
Redaktor naczelna kwartalnika Polski Region "Pieniny" Beata Sabała-Zielińska przybliżyła mniej znane informacje na temat magazynu. Według nich kwartalnik jest jednym z najlepszych tego typu publikacji w Polsce i Europie, który powstał głównie dzięki zaangażowaniu, doskonałej znajomości regionu i entuzjazmu pierwszego redaktora naczelnego, zmarłego niedawno Stanisława Zachwiei. Tematyka tekstów jest bardzo szeroka, obejmuje sąsiadujące z Pieninami regiony, promując w ten sposób Szczawnicę także jako miejsce wypadowe w bardzo atrakcyjne turystycznie miejsca.: - Piszemy też o Was, ludziach wartościowych z pasją, bo to Wy jesteście rdzeniem tej ziemi i to Wy tworzycie niepowtarzalny klimat tego miejsca - zaznaczyła Sabała-Zielińska. Kwartalnik jest pismem dwujęzycznym, co sprawia, że jest świetnym przewodnikiem dla gości zagranicznych. Z założenia ma być pismem kolekcjonerskim, a nie gazetą wyrzucaną po przeczytaniu do kosza, treści w nim zawarte są ponadczasowe. Szata graficzna tworzona jest przez wysokiej klasy specjalistów. Wydawany w nakładzie od 3 do 5 tysięcy, sprzedawany w sieci sklepów Empik oraz w punktach sprzedaży prasy: - Ogólnopolski zasięg daje możliwość do pokazania się. Zachęcam do współpracy, ponieważ jest to magazyn o bardzo wysokim standardzie, trafiającym do ludzi bogatych, którzy cenią sobie dobrą markę. Twórzmy ją razem, promujcie się u nas a dotrzecie do całej Polski - zachęcała na koniec Sabała-Zielińska.
 
Agnieszka Pietruszka przedstawiła program Dworku Gościnnego na rok 2015, który ma stać się miejscem ludzi pasji i ludzi którzy jej szukają. Natomiast głównym celem włodarzy obiektu jest przywrócenie jego przedwojennej świetności, kiedy to był on miejscem spotkań bohemy artystycznej Polski i Europy, miejscem spotkań wymiany myśli, miejscem spotkań mieszkańców z tymi którzy przyjeżdżają do Szczawnicy, miejscem spotkań mistrzów z uczniami. Ma łączyć tradycję z nowoczesnością, co jest odzwierciedlone nawet w architekturze Dworku. Według nowego dyrektora historia tego miejsca powinna inspirować jego przyszłość, a lokalne społeczności zapraszane są do uczestniczenia w procesie tworzenia tej przyszłości. 
 
Wszystkie wydarzenia w Dworku Gościnnym będą działy się w myśl Czterech Pór Roku Vivaldiego. Będzie rozrywka, edukacja i liczne działania otwarte. Będzie jedno wydarzenie roku, wydarzenie sezonu (wiosna, lato, jesień, zima), wydarzenie miesiąca. Wydarzeniami miesiąca będą miedzy innymi występy Szymona Majewskiego, Krystyny Jandy oraz Alicji Węgorzewskiej. Program będzie na bieżąco publikowany na stronie internetowej dworekgoscinny.pl oraz Pienińskiego Portalu Informacyjnego Pieninyinfo.pl.
 
Na zakończenie na scenie zaśpiewał Szczawnicki Chór Kameralny oraz wystąpiła Ewa Zachwieja wraz ze swoją uczennicą Ewą Martą Zachwieją – obecnie studentką Akademii Muzycznej w Krakowie, wydziału Wokalno – Aktorskiego.  

Grupa Thermaleo zarządzana przez Krzysztofa Mańkowskiego zatrudnia ponad 250 osób, w ostatnich latach stworzyła 160 nowych miejsc pracy. 96% zatrudnionych w niej osób to mieszkańcy Szczawnicy i najbliższych okolic. Zainwestowała w ciągu 10 lat ponad 150 milionów złotych. Obejmuje kilka obszarów działalności; hotelarstwo, gastronomia, uzdrowisko, kultura, rekreacja, działalność budowlana, wydawnictwo oraz tartak. Jest silnym lokalnym mecenasem kultury i sztuki. W związku z działalnością grupy w ciągu ostatnich lat zostało opublikowanych ponad 80 artykułów prasowych w prasie ogólnopolskiej i zagranicznej o Szczawnicy, jej atrakcjach i możliwościach jakie stwarza oraz 12 reportaży wyemitowanych w telewizjach polskiej, brytyjskiej, niemieckiej, węgierskiej i francuskiej. Liczne audycje radiowe oraz publikacje internetowe. Spółka wspiera lokalne instytucje m.in. Związek Podhalan, Ochotniczą Straż Pożarną, Klub Sportowy Jarmuta oraz lokalnych sportowców i artystów. W celu efektywnego i aktywnego wspierania kultury i sztuki stworzona została Fundacja Andrzeja Mańkowskiego Szczawnica, z której wsparcia korzysta m.in. Szczawnicki Chór Kameralny podczas organizacji międzynarodowego festiwalu Barokowe Eksploracje. Scena w Jazz Barze otwarta jest dla młodych artystów, którzy mogą w ten sposób zaistnieć. Organizuje liczne imprezy otwarte;  Jarmark Bożonarodzeniowy, Święto Wód Szczawnickich, Festiwal Baśni i Bajki, czy Białą Niedzielę.
 
Podczas piątkowego spotkania przedstawiciele Grupy Thermaleo i Uzdrowiska Szczawnica podkreślali, że przyświecają im idee Adama hr. Stadnickiego, według których nie można pracować samotnie w oderwaniu od otoczenia. Uzasadniali duży potencjał wynikający ze współpracy wszystkich lokalnych środowisk, z wiedzy i doświadczenia mieszkańców regionu Pienin, zachęcając jednocześnie gości do wykorzystywania możliwości Dworku Gościnnego w przyszłości.




Autor: Oprac. red.
Zdjęcia: Janusz Wojtarowicz
Dodaj do:


Ostatnie komentarze

andrez72016.07.09 07:07
Dla przyjezdnego to dworek widmo, stoi i nic sie nie dzieje. Rownie dobrze mozna by postawic pomnik dworku, efekt bylby podobny.
Marcin2015.01.27 00:01
Zawsze będę dumny z tego, że jestem Polakiem ! Jesteśmy narodem ze swoimi wadami i problemami, ale trwamy ! Uważam, że mamy z czego być dumni ! Mamy niesamowitą historię i ludzi takich jak Państwo Mańkowscy,którzy tą Historie pielęgnują i tworzą nową ! Dostrzegam cały urok, dobro i wartość tego że w Szczawnicy bywam i z tym właśnie miejscem wiąże całe moje życie ! To jest dumna miejscowość bardzo dzielnych i wartościowych ludzi ! To mój kraj, moja ojczyzna i nasza historia - piękna ! Szczawnica to nie tylko krajobrazy i historia, ale przede wszystkim ludzie serdeczni, gościnni dla wszystkich ! :)
Doceniam to2015.01.11 16:01
Grupa zatrudnia 250 osób z czego 96% ze Szczawnicy i okolic. Proszę też dodać, że 90% za minimalne 1300 netto z tytułem mgr. 25zł więcej Bardziej doceniają pracowników Biedronki bo dostają więcej bez tytułów i szkół. Panie Mańkowski z całym szacunkiem chce Pan być szanowany za to co Robicie dla Szczawnicy - proszę docenić Własnych pracowników, bo to Oni w dużej mierze dają świadectwo o Klasie Grupy Thermaleo. Dobrze doceniony pracownik = zadowolony pracownik który zawsze pozytywnie oceni szefa i spółkę.
1

reklama

reklama

Nasi Partnerzy
Gmina Ochotnica Dolna Zwizek Podhalan w Polsce Miejski Ośrodek Kultury w Szczawnicy Moutain Touch Poxitel
Polecane serwisy turystyczne
Pieniny Szczawnica Czorsztyn
Misja Pienińskiego Portalu Informacyjnego Pieninyinfo.pl;
Wspieranie turystyki, biznesu, edukacji, przedsięwzięć o charakterze sportowym, kulturalnym, prospołecznym, proekologicznym oraz podnoszenie poziomu i jakości wewnętrznej współpracy społeczności Pienin i najbliższych okolic.

Copyright © MAPI
Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć w polityce plików cookie.X zamknij