Velo Dunajec - wykonawca czeka na tereny

Fot. Magdalena Wojtarowicz 2019.03.04 10:30 / news / czytano 2054 / opinie 0

Wykonawca odcinka Velo Dunajec firma Eurovia czeka na uzyskanie od Inwestora (Zarządu Dróg Wojewódzkich) oświadczeń o dysponowaniu terenem, by mogła wystąpić do Starostwa Powiatowego w Nowym Targu z wnioskiem na zgłoszenie wykonania przebudowy drogi żwirowej przez odcinek leśny – do os. Królowo.

Prace nad pozyskaniem terenów pod dalszą budowę trasy rowerowej Velo Dunajec trwają. Po ostatnim spotkaniu w Krościenku Marszałka Województwa Małopolskiego Witolda Kozłowskiego z samorządowcami, pod znakiem zapytania stanęła lokalizacja kładki na Dunajcu (czy w Krościenku, czy w Tylmanowej jak też było zaplanowane w dokumentacji przetargowej - przyp.red.). 

Wszystkie zmiany trasy wynikają  z braku możliwości pozyskania przez Inwestora działek i co istotne do dnia dzisiejszego część działek nie została przekazana wykonawcy - informuje Małgorzata Nowakowska manager ds. komunikacji firmy Eurovia wykonawcy odcinka.

O jakie działki chodzi? Po spotkaniu z Marszałkiem wójtowi Ochotnicy Dolnej Tadeuszowi Królczykowi udało się pozyskać zgody dwóch właścicieli działek w Tylmanowej na działkach których ma stanąć kładka nr 7. Gmina zabezpieczyła też w budżecie środki na ich wykup. Problemem nadal są tereny z nieuregulowanym stanem prawnym w Tylmanowej w os. Łęg Górny do os. Paluchy, a także tereny należące do gminy Krościenko na odcinku od ul. Zdrojowej do os. Królowo w Tylmanowej, gdzie należy wykonać zabezpieczenie skarpy nad i pod drogą wcześniej wykonując dokumentację geologiczno-inżynierską, a to wiąże się z dodatkowymi kosztami.

- Inwestor na etapie przetargu zaznaczył, iż projekt ma nie obejmować zabezpieczenia skarp na odcinku drogi żwirowej przez odcinek leśny – do os. Królowo. Zgłoszenie to nie zostało przyjęte przez Starostwo Powiatowe, gdyż ścieżka rowerowa ma przebiegać przez tereny zagrożone osuwiskami. Obecnie to Inwestor musi podjąć decyzję, czy chce realizować to zadanie wiedząc, iż zabezpieczenie skarp jest konieczne, co wiąże się z pozyskaniem kolejnych działek oraz zleceniem prac dodatkowych nieobjętych bieżącym zamówieniem - wyjaśnia Nowakowska.
  
I tutaj dodatkowe koszty miałaby ponieść gmina Krościenko n.D w zabezpieczeniu skarp do os. Królowo. - Trasa proponowana od ulicy Zdrojowej w Krościenku n.D do os. Królowo w Tylmanowej miała być atrakcyjna i udrożnić Królowo z cywilizacją, bo mieszkańcy mieli tylko przeprawę łodzią przez Dunajec. Wydaliśmy już trochę pieniędzy, kłopotem tam są przepusty, które są zrobione, ale kiedy przyjdą deszcze to mam obawy, że zjadą w dół, jeśli się ich nie wykona tak, jak to powinny być wykonane. Są i osuwiska. I tu kolejne zabezpieczenie spada na gminę. My jako gmina nie jesteśmy w stanie wydawać więcej pieniędzy - mówił wójt Krościenka podczas spotkania z Marszałkiem.
 
W polskim prawie budowlanym ścieżki rowerowe mogą być projektowane i budowane tylko i wyłącznie na działkach, którymi dysponuje Inwestor. Brak zgody użyczenia działek przez ich właścicieli powoduje brak możliwości budowy ścieżki w danym miejscu.
 
W związku z problemami termin realizacji inwestycji został przesunięty na grudzień 2019 roku.




Autor: mw
Zdjęcia: Magdalena Wojtarowicz
Dodaj do:


reklama

reklama

Nasi Partnerzy
Gmina Ochotnica Dolna Zwizek Podhalan w Polsce Miejski Ośrodek Kultury w Szczawnicy Moutain Touch
Polecane serwisy turystyczne
Pieniny Szczawnica Czorsztyn
Misja Pienińskiego Portalu Informacyjnego Pieninyinfo.pl;
Wspieranie turystyki, biznesu, edukacji, przedsięwzięć o charakterze sportowym, kulturalnym, prospołecznym, proekologicznym oraz podnoszenie poziomu i jakości wewnętrznej współpracy społeczności Pienin i najbliższych okolic.

Copyright © s.m.art since 2004
Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć w polityce plików cookie.X zamknij